torsdag den 1. september 2011

en lille listetyv...

Vi har haft en dejlig aften. Dejlig nem aftensmad (gnocchi med grønsager og kylling), dejlig dansen rundt til musik, dejlig hygge.
Brian trillede afsted til eksamenslæsning vd en seks-tiden, han skal til eksamen imorgen fredag, også var det bare mig og ungerne der skulle hygge.
Vi har set "kanin". En tegn-til-tale film som Mille bare elsker. Og Malte blev også helt fanget af den, så jeg havde lige 10 min med Malte på skødet og Mille på sofaen hvor ingen sagde noget. Det lyder helt forkert, men den er god nok. Det var dejligt.
Malte kom i bad, mens Mille tussede rundt og legede lidt.Og Mille kom i bad mens Malte fik nattøj på og fik sin flaske med natvælling. Ingen ballade, bare hygge.
Da Malte er puttet går Mille og jeg nedenunder. Mille får lov at se "kanin" en gang til mens jeg laver lidt frugt til os. Så læser vi "frække Frederik" og "Alfons Åberg og Mille". Jeg blev helt søvning af at sidde og putte med Mille under dynen.
Op og børste tænder. Det gik helt uden brok - og det hører det sjældenhederne.
Mille blev puttet i sin egen seng, fik sunget godnatsang og blev liggende uden at gøre antræk til at stå op da jeg gik nedenunder.
Men men, da jeg efter en hurtig oprydning nedenunder kommer ovenpå med PC'en og en bog, ligger Mille og SMILER til mig inden under Brian's dyne... "jeg vil putte her i fars og mors seng"... Jeg smiler og ligger hende tilbage i sin seng. Hun får et godnatkys mere og nu sover hun, det lille pus.

Det har næsten været en for nem aften - flere af den TAK.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar