tirsdag den 27. september 2011

erhvervsøkonomi - det svære valg

Tja, man har jo en plan indtil man laver den om, eller laver en ny.

Jeg er jo tilmeldt det her erhversøkonomi som 6-ugers-selvvalgt kursus, og manner hvor det trækker tænder ud. Egentlig var planen at jeg skulle nå at læse det på 4 uger istedet for 6 uger, da jeg jo har fået job. Men men, det har jeg ikke nået. Så har den ene været syg også har den anden været syg... Og det var lige ved at stige mig over hovedet.
Men heldigvis, var der mulighed for, at de kunne flytte mig fra fuldtidsstudiet til et deltidstudie (aftenskole) med eksamen i januar. Det er bare så DEJLIGT... det giver sku lidt luft herhjemme og nu kan jeg næsten overskue at skulle starte job på mandag.
Derudover have jeg rodet mig ud i noget økonomistyring på aftenskole i Randers. Det er anbefalet, at man skal have bestået erhversøkonomi inden man læser økonomistyring. Og i og med at jeg ikke færdiggøre erhversøkonomi før til januar, ville jeg gøre det urimelig svært for mig selv at følge med, plus at det ville bliver meget hårdt at skulle følge to fag samtidig med nyt job og to børn. Så jeg er sluppet ud af Randers-forløbet mod at betale kr. 550 istedet for hele beløbet for kurset på kr. 3900. Det er sure kr. 550 at smide væk på ingenting, men jeg tror jeg bliver en gladere mor og kæreste med mere overskud end ellers. Og det vil jeg gerne betale penge for....

Så jeg er helt lettet idag og kan mærke i maven det er den rigtige beslutning, selvom den var svær at tage.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar